Κι όμως… στον Βασίλη Ζούλια χαμογελούσε. Ανέκδοτες φωτογραφίες το μαρτυρούν.

chat icon
Link copied!

Είναι σχεδόν βέβαιο ότι ο διάβολος δεν φοράει Prada. Εκείνη που φοράει ρούχα του πολυτελή οίκου και κινείται με διαβολική ευστοχία είναι η πρώην διευθύντρια σύνταξης της αμερικανικής Vogue, Άννα Γουίντουρ. Σωστά διαβάσατε. Η 75χρονη Άννα Γουίντουρ που κρατούσε για 37 ολόκληρα χρόνια τα ηνία της διεύθυνσης της μεγαλύτερης έντυπης μόδας, ανακοίνωσε πριν λίγες μέρες την παραίτησή της. Φαίνεται άνθρωπος που παραιτείται; Όχι, γι’ αυτό και η αποχώρηση είναι μερική. Εξάλλου, το είχε πει εμμέσως στον βασιλιά Κάρολο, πριν λίγους μήνες, όταν την είχε ρωτήσει αν θα σταματήσει να εργάζεται. Τότε του είχε δώσει την ειλικρινή απάντηση «Όχι, τελείως…» Έτσι, αν και δήλωσε ότι αποχωρεί γιατί θέλει να βοηθήσει τη νέα γενιά παθιασμένων συντακτών να κατακλύσουν τον χώρο με τις δικές τους ιδέες, παραμένει ενεργό μέλος του ομίλου Conde Nast διατηρώντας τους σημαντικούς ρόλους Global Chief Content Officer και Global Editorial Director. Που σημαίνει ότι ο τελευταίος λόγος θα είναι πάλι δικός της, απλά θα απαλλαχθεί από το κομμάτι της διεύθυνσης σύνταξης.

Η Άννα Γουίντουρ ήταν πάντα το σκληροπυρηνικό πρόσωπο της έντυπης μόδας. Λέγεται ότι έχει διαγράψει από τη λίστα της γνωστούς σχεδιαστές γιατί απλά δεν τους συμπαθούσε, στερώντας τους την προβολή στο αμερικανικό περιοδικό. Στις επιδείξεις μόδας φτάνει τελευταία στιγμή, δευτερόλεπτα πριν αρχίσει το σόου και δεν χαμογελάει ποτέ στην κάμερα ή σχεδόν ποτέ… γιατί στον Βασίλη Ζούλια χαμογελούσε.

Advertisement
Advertisement

Όπως ο διακεκριμένος σχεδιαστής μας είπε, την είδε πρώτη φορά στο Παρίσι, πριν από πολλά χρόνια. Κάθε φορά που τη συναντούσε στις εκθέσεις μόδας της Νέας Υόρκης και του Παρισιού, τη φωτογράφιζε με την Polaroid του. Έκπληκτος παρατηρούσε ότι σε εκείνον χαμογελούσε ανοικτά στην κάμερα. Χρόνια αργότερα τη γνώρισε από κοντά στην Αθήνα και τις έδειξε τις φωτογραφίες που είχε τραβήξει. Εκείνη του απάντησε We go way back… (Γυρίζουμε πολύ πίσω…)

Η Άννα Γουίντουρ το 1999 μπροστά στην Polaroid του Βασίλη Ζούλια Βασίλης Ζούλιας

Ποια είναι όμως στην πραγματικότητα η Άννα Γουίντουρ;

Μάλλον γνωρίζουμε πολλά περισσότερα απ΄ όσα εκείνη θα ήθελε να διαρρεύσουν. Το ευρύ κοινό τη γνώρισε μέσα από την κινηματογραφική ταινία «Ο διάβολος φορούσε Prada», όπου αποτέλεσε έμπνευση για τον χαρακτήρα της σιδερένιας Μιράντας Πρίστλι. Η ταινία βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα της πρώην βοηθού της, Λόρεν Βάισμπεργκερ, παρουσιάζει την αυστηρή προσωπικότητα μιας διευθύντριας σύνταξης, η οποία στην πραγματικότητα δεν είναι άλλη από τη σιδερά κυρία της Vogue. Η Άννα Γουίντουρ αποδέχτηκε την κινηματογραφική έκθεση και εμφανίστηκε στην επίσημη πρεμιέρα του έργου φορώντας… φυσικά Prada. Η εξυπνάδα περικλείει ως ένδειξη το χιούμορ.

Τα στοιχεία της ταινίας επιβεβαιώνονται από συνεντεύξεις και δηλώσεις ατόμων που εργάζονται ή εργάστηκαν μαζί της. Η Άννα Γουίντουρ δεν δημιουργεί ποτέ στενές σχέσεις με τους συναδέλφους της στον εκδοτικό οίκο γιατί απλά θέλει να τους κρατάει σε απόσταση. Το γραφείο της είναι μακριά από όλα τα υπόλοιπα για να τους αποτρέπει να την επισκέπτονται συχνά. Για να μην έχει οποιουδήποτε είδους λεκτική επαφή θέλει να μπαίνει και στο ασανσέρ μόνη της. Ναι, οι σκηνές στην ταινία βασίζονται σε αληθινά γεγονότα. Λέγεται ότι μια φορά σκόνταψε κι έπεσε στην είσοδο του εκδοτικού οίκου και εκείνη την ώρα έμπαινε μέσα μια συντάκτρια. Δεν την πλησίασε να τη βοηθήσει για να μη βρει τον μπελά της. Ρώτησε αργότερα τον αρχισυντάκτη της αν έκανε σωστά κι εκείνος της απάντησε ότι έπραξε σοφά. Όσες γυναίκες εργάζονται στη Vogue πρέπει να έχουν συγκεκριμένο βάρος γιατί δεν μπορεί να βλέπει γυναίκες με περιττό λίπος.

Η Αννα Γουίντουρ σε νεότερη ηλικία περιμένοντας να ξεκινήσει το fashion show  Βασίλης Ζούλιας

Γνωστές συνήθειες

Σηκώνεται αχάραγα στις 5:30 το πρωί και παίζει τέννις. Επιστρέφει στο σπίτι της για τη ρουτίνα ομορφιάς, όπου φτιάχνει ανελλιπώς μαλλιά και μακιγιάζ. Περίπου στις 7:30 βρίσκεται στο γραφείο της. Κάνει πάντα μεσημεριανό διάλλειμα με γεύματα υψηλής πρωτεΐνης. Τα πιάτα που επιλέγει είναι πολύ συγκεκριμένα. Μπριζόλα ή μπιφτέκι ή σολωμό με αυγά. Την ώρα του γεύματος κλείνει πάντα το κινητό της για να μην την ενοχλούν. Εμφανίζεται στα κοσμικά πάρτι, όπου κάθεται μόνο για είκοσι λεπτά και αποχωρεί. Τόσο όσο να κάνει αισθητή την παρουσία της και να μη χάσει και τον πολύτιμο χρόνο της.

Η Άννα Γουίντουρ ήξερε από πολύ μικρή με τι θα ασχοληθεί

Μεγαλωμένη στο Λονδίνο και κόρη του δημοσιογράφου Τσάρλς Γουίντουρ κινούνταν από μικρή σε κύκλους εκδοτών. Η μητέρα της ήταν κριτικός κινηματογράφου και τηλεόρασης. Οι γονείς της χώρισαν νωρίς και ο πατέρας της παντρεύτηκε την Όντρει Σλότερ, η οποία ίδρυσε τις εκδόσεις Honey και Petticoat. Η αγάπη της για τη μόδα εμφανίστηκε έντονη στην εφηβεία και μάλιστα ο πατέρας της την προέτρεψε να εργαστεί σε boutique προκειμένου να μάθει τα πάντα σχετικά με το στυλ. Αξιοσημείωτο είναι ότι εκείνη την εποχή ακόμα και η γιαγιά της της έστελνε από τις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου ζούσε, το περιοδικό Seventeen.

Από τα εφηβικά της χρόνια καθιέρωσε το καρέ μαλλί, που μαζί με τα μαύρα της γυαλιά θεωρούνται απαράβατα στοιχεία του προσωπικού της στυλ. Στην πραγματικότητα τα μαύρα γυαλιά είναι διορθωτικοί φακοί, καθώς κληρονόμησε την κακή όραση του πατέρα της. Σε  μια συνέντευξη στη δημοσιογράφο Κέιτι Ραζάλ είχε πει ότι έχουν διπλή χρήση. Τα φοράει για να βλέπει, αλλά και για να κάνει ότι δεν βλέπει εκείνους που δεν θέλει.

Advertisement

Στα εφηβικά της χρόνια ξεκινάει να βγαίνει με μεγαλύτερους άντρες, οι οποίοι όμως είχαν ισχυρές θέσεις και καλές διασυνδέσεις. Είχε μια σύντομη σχέση με τον μυθιστοριογράφο Πιρς Πολ Ριντ όταν ήταν 15 ετών κι εκείνος 24, ενώ αργότερα έβγαινε με τον αρθρογράφο Νάιτζελ Ντέμπστερ. Λέγεται ότι οι δυο τους ήταν γνωστοί θαμώνες στα κλαμπ του Λονδίνου.

Το 1984 παντρεύτηκε τον παιδοψυχίατρο Ντέιβιντ Σάφερ με τον οποίο απέκτησε τον γιο της Τσαρλς και την κόρη της Κάθριν. Μάλιστα η κόρη της είναι σήμερα παντρεμένη με τον σκηνοθέτη Φραντσέσκο Καροτσίνι, γιο της Φράνκα Σοτσάνι, αρχισυντάκτριας της ιταλικής Vogue. Με τον Σάφερ χώρισε το 1999 και πολλές κουτσομπολίστικες στήλες ισχυρίστηκαν ότι αιτία του χωρισμού ήταν η σχέση που ξεκίνησε με τον επενδυτή Σέλμπι Μπράιαν, τον οποίο τελικά παντρεύτηκε το 2004 και χώρισε μαζί του το 2020. 

Τα πρώτα χρόνια της καριέρας της, ενώ ζούσε στο Λονδίνο ανέλαβε την αρχισυνταξία της βρετανικής Vogue. Το 1988 πήγε στη Νέα Υόρκη και έδωσε άλλη πνοή στην αμερικανική έκδοση μετατρέποντάς την σε μια από τις κορυφαίες εκδόσεις μόδας στον κόσμο. Η Γουίντουρ πρόβαλλε λιγότερο γνωστά μοντέλα και ήταν εκείνη που ξεκίνησε τον συνδυασμό οικονομικών ρούχων με κομμάτια υψηλής ραπτικής. Η ίδια καθιέρωσε τα fashion editorials και άλλαξε ριζικά τη σχέση της μόδας με τα μέσα ενημέρωσης. Ανακάλυψε άγνωστους σχεδιαστές και τους έκανε θρύλους. Ήταν αυτή που πίστεψε στους Alexander McQueen, Phoebe Philo και Marc Jacobs. Φιλοξένησε στα εξώφυλλα του περιοδικού προσωπικότητες και όχι μοντέλα όπως συνηθιζόταν μέχρι τότε για τα έντυπα μόδας. Έκανε εξώφυλλο τη Μαντόνα, τη Νικόλ Κίντμαν, τη Σερένα Γουίλιαμς και την Κιμ Καρντάσιαν.

Advertisement

Από τις πιο αναγνωρίσιμες προσωπικότητες στη βιομηχανία της μόδας, ξεκίνησε το 1995 τη διοργάνωση του MET Gala, μια εκδήλωση που πραγματοποιείται στη Νέα Υόρκη και συγκεντρώνει χρήματα προσελκύοντας διασημότητες. Ο όμιλος Conde Nast, αναγνωρίζοντας την επιδραστικότητά της, την ανακήρυξε το 2013 σε καλλιτεχνική διευθύντρια και το 2019 σε σύμβουλο παγκόσμιου περιεχομένου.

Στο Παρίσι του 1998 Βασίλης Ζούλιας

Οικονομική κατάσταση

Ο μισθός της ως διευθύντρια σύνταξης ξεπερνούσε τα 4 εκατομμύρια ετησίως. Επιπλέον, η διεύθυνση του ομίλου της έδινε 200 χιλιάδες δολάρια για να καλύψει «ανάγκες» ένδυσης. Της έχει παραχωρήσει σοφέρ με αυτοκίνητο Mercedes S Class, ενώ καλύπτει τα έξοδα για πανάκριβα ταξίδια αναψυχής, καθώς κι ένα  άτοκο δάνειο από τον όμιλο – ύψους 1,6 εκατομ. δολάρια – για την κατοικία της στο Greenwich Village. Φυσικά, έχει στην κατοχή της διάφορα πολυτελή ακίνητα, τα οποία αποτελούν σύμβολα εξουσίας και επένδυσης. Όπως η ίδια λέει, δεν φλυαρεί, πράττει.

Advertisement