Ο πραγματικός νικητής της περυσινής σεζόν, είναι το αεροδρόμιο που βρέθηκε στη δεύτερη θέση καθώς αύξησε τους επισκέπτες του κατά 7% από το 2019.
Το Διεθνές Αεροδρόμιο Χάρτσφιλντ-Τζάκσον της Ατλάντα είναι, για άλλη μια φορά, το πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο στον κόσμο. Το αεροδρόμιο, το οποίο είναι ο μεγαλύτερος κόμβος της Delta Air Lines, διαχειρίστηκε περισσότερους από 108 εκατομμύρια επιβάτες το 2024, σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύθηκε σήμερα από το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων World.
Αν και η Ατλάντα κατάφερε να κρατηθεί στην κορυφή, έχσσε το 2% των ταξιδιωτών της σε σχέση με το 2019, σε αντίθεση με το Διεθνές Αεροδρόμιο του Ντουμπάι, που αν και βρέθηκε στη δεύτερη θέση καταγράφη ανοδική πορεία σχεδόν κατά 7% το 2024 από το 2019.
Το αεροδρόμιο του Ντουμπάι, βρίσκεται επίσης στην κορυφή μιας ξεχωριστής λίστας καθώς είχε τους περισσότερους ξένους επιβάτες. Το 2024, περίπου 92,3 εκατομμύρια επιβάτες – όλοι ξένοι – πέρασαν από τις πόρτες του.
Το 2024, η παγκόσμια επιβατική κίνηση έφτασε σε επίπεδα ρεκόρ, με περίπου 9,4 δισεκατομμύρια ανθρώπους να έχουν ταξιδέψει αεροπορικώς.
Αυτό αντιστοιχεί σε περίπου 8,4% περισσότερους επιβάτες από ό,τι το 2023 και 2,7% περισσότερους από ό,τι το 2019.
Τα πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια στον κόσμο
- Ατλάντα, ΗΠΑ (ATL) – 108,1 εκατομμύρια
- Ντουμπάι, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (DXB) – 92,3 εκατομμύρια
- Ντάλας/Φορτ Γουόρθ, ΗΠΑ (DFW) – 87,8 εκατομμύρια
- Τόκιο, Ιαπωνία (HND) – 85,9 εκατομμύρια
- Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο (LHR) – 83,9 εκατομμύρια
- Ντένβερ, ΗΠΑ (DEN) – 82,4 εκατομμύρια
- Κωνσταντινούπολη, Τουρκία (IST) – 80,1 εκατομμύρια
- Σικάγο, ΗΠΑ (ORD) – 80 εκατομμύρια
- Νέο Δελχί, Ινδία (DEL) – 77,8 εκατομμύρια
- Σαγκάη, Κίνα (PVG) – 76,8 εκατομμύρια
- Λος Άντζελες, ΗΠΑ (LAX) – 76,6 εκατομμύρια
- Γκουανγκζού, Κίνα (CAN) – 76,4 εκατομμύρια
- Ίντσεον, Κορέα (ICN) – 71,2 εκατομμύρια
- Παρίσι, Γαλλία (CDG) – 70,3 εκατομμύρια
- Σιγκαπούρη (SIN) – 67,7 εκατομμύρια
Τα πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια στον κόσμο, με διεθνείς επιβάτες:
- Ντουμπάι, ΗΑΕ (DXB) – 92,3 εκατομμύρια
- Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο (LHR) – 79,2 εκατομμύρια
- Ίντσεον, Κορέα (ICN) – 70,7 εκατομμύρια. Σιγκαπούρη (SIN) – 67,1 εκατομμύρια
- Αμστερνταμ, Ολλανδία (AMS) – 66,8 εκατομμύρια
- Παρίσι, Γαλλία (CDG) – 64,5 εκατομμύρια
- Κωνσταντινούπολη, Τουρκία (IST) – 63 εκατομμύρια
- Φρανκφούρτη, Γερμανία (FRA) – 56,2 εκατομμύρια
- Χονγκ Κονγκ (HKG) – 52,9 εκατομμύρια
- Ντόχα, Κατάρ (DOH) – 52,7 εκατομμύρια
- Μπανγκόκ, Ταϊλάνδη (BKK) – 50,3 εκατομμύρια
- Μαδρίτη, Ισπανία (MAD) – 48,7 εκατομμύρια
- Ταϊπέι, Ταϊβάν (TPE) – 44,7 εκατομμύρια
- Κουάλα Λουμπούρ, Μαλαισία (KUL) – 41,9 εκατομμύρια
- Βαρκελώνη, Ισπανία (BCN) – 40,7 εκατομμύρια
Αεροδρόμια που έχουν αυξήσει σημαντικά την κίνησή του από το 2019:
- Διεθνές Αεροδρόμιο Ντάλας Φορτ Γουόρθ (DFW) – Νο. 3 (από Νο. 10 το 2019)
- Διεθνές Αεροδρόμιο Ντένβερ (DEN) – Νο. 6 (από Νο. 16)
- Αεροδρόμιο Κωνσταντινούπολης (IST) – Νο. 7 (από Νο. 28)
- Διεθνές Αεροδρόμιο Ιντίρα Γκάντι (DEL) – Νο. 9 (από Νο. 17)
Οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν έξι αεροδρόμια στη λίστα με τα 20 κορυφαία. Για πρώτη φορά μετά την πανδημία, η Κίνα μπαίνει στη λίστα δυναμικά με τρία αεροδρόμια— τη Σαγκάη (PVG), τη Γκουανγκζού (CAN) και το Πεκίνο (PEK).
Παρά την κατάταξή τους ανάμεσα στα πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια στον κόσμο, μεγάλα αεροδρόμια σε επτά πόλεις δεν έχουν δει ακόμη τον αριθμό των επιβατών του να επιστρέφουν στα θεαματικά ποσοστό προ της παμδημίας τα οποία καταγράφουν όλο και χαμηλότερα ποσοστα επιβατών
- Ατλάντα (-2,2%),
- Σικάγο (-5,4%),
- Λος Άντζελες (-13%),
- Παρίσι (-7,7%),
- Σιγκαπούρη (-0,9%),
- Πεκίνο (-32,6%),
- Άμστερνταμ (-6,8%) και
- Μπανγκόκ (-4,9%).
Η παγκόσμια επιβατική κίνηση προβλέπεται να φτάσει τα 9,9 δισεκατομμύρια το 2025, σύμφωνα με το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων.
Πηγή: CNBC