chat icon
Link copied!

Μεγάλα τμήματα της Ισπανίας και της Πορτογαλίας αντιμετώπισαν διακοπές ρεύματος, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται κυκλοφοριακές συμφορήσεις, καθυστερήσεις στα αεροδρόμια και προβλήματα στις δημόσιες συγκοινωνίες.

Οι δύο χώρες «πάγωσαν» για πάνω από 11 ώρες αλλά η επιστροφή στην κανονικότητα δεν θα έρθει παρά μετά από αρκετά 24ωρα.

Advertisement
Advertisement

Ο διαχειριστής μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας της Πορτογαλίας Rede Eletrica Nacional δήλωσε ότι το πρόβλημα οφείλεται σε ακραίες διακυμάνσεις της θερμοκρασίας, οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα ένα «σπάνιο» ατμοσφαιρικό φαινόμενο, σύμφωνα με το BBC.

Ο Ρόρι Μπόλαντ συντάκτης της έκδοσης για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των καταναλωτών Which? Travel, δηλώνει: «Οι διακοπές ρεύματος στην Ισπανία και την Πορτογαλία θα έχουν σημαντικές επιπτώσεις για όσους ταξιδεύουν από και προς τις δύο χώρες».

Για όσους βρίσκονται αυτή τη στιγμή στις πληγείσες χώρες, ο Μπόλαντ συμβουλεύει να «ακολουθούν τις συμβουλές των τοπικών υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης και της κυβέρνησης».

Αλλά αν έχουμε κλείσει διακοπές σε κάποια από τις πληγείσες περιοχές τις επόμενες ημέρες ή εβδομάδες, ο συνήγορος των καταναλωτών αναφέρει ότι είναι σημαντικό να ΜΗΝ ακυρώσουμε το ταξίδι μας.

https://www.huffingtonpost.gr/entry/terastio-mplak-aoet-se-ispania-kai-portoyalia-choris-reema-meyales-poleis-stamatesan-ta-trena_gr_680f64f2e4b000a1c038b2b9

Γιατί δεν πρέπει να ακυρώσω τις διακοπές μου τις επόμενες εβδομάδες ή ημέρες;

«Εάν η πτήση ή οι διακοπές μας ”απέχουν” αρκετές ημέρες ή εβδομάδες, η καλύτερη συμβουλή είναι να μην τις ακυρώσουμε, καθώς θα χάσουμε χρήματα και δεν θα μπορούμε να τα διεκδικήσουμε μέσω της ταξιδιωτικής ασφάλισης», αναφέρει ο ίδιος. 

Advertisement

Εάν έχουμε προγραμματίσει να ταξιδέψουμε στην Πορτογαλία ή την Ισπανία τις επόμενες ημέρες, εν τω μεταξύ, ο εμπειρογνώμονας συμβουλεύει να «ελέγξουμε τις συστάσεις του αεροδρομίου ή του ταξιδιωτικού μας πράκτορα ή τις εφαρμογές των αεροπορικών εταιρειών και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης των αεροδρομίων για τις πιο ενημερωμένες συμβουλές».

Ο ίδιος συμπληρώνει ότι είναι ευθύνη της αεροπορικής εταιρείας να φροντίσει τους επιβάτες κάθε πτήσης που έχει ακυρωθεί, ανεξάρτητα από τον λόγο για τον οποίο ακυρώνεται η πτήση.

«Αυτό σημαίνει να μας βάλει σε μια εναλλακτική πτήση για να φτάσουμε στον προορισμό μας, αν χρειαστεί, ή να δεχτούμε επιστροφή χρημάτων», προσθέτει.

Advertisement

«Είναι σχεδόν βέβαιο ότι είναι καλύτερα να επιμείνουμε στην αλλαγή δρομολογίου, αν εξακολουθούμε να σκοπεύουμε να ταξιδέψουμε, καθώς οι πτήσεις θα είναι ακριβές».

Κρατάμε τις αποδείξεις μας

Ο Μπόλαντ συνιστά στους ταξιδιώτες που ταλαιπωρούνται από τις διακοπές ρεύματος ή που θα επηρεαστούν από τις αλλαγές τις επόμενες ημέρες, να μην πετούν αποδεικτικά στοιχεία.

«Αν έχουμε ”κολλήσει” επειδή η πτήση μας ακυρώθηκε ή καθυστέρησε και πρέπει να φάμε κάτι ή να κάνουμε μια διανυκτέρευση, ας βεβαιωθούμε ότι έχουμε κρατήσει τις αποδείξεις, καθώς θα μπορούμε να τα διεκδικήσουμε από την αεροπορική μας εταιρεία», καταλήγει. 

Advertisement

Ας ακολουθήσουμε τις οδηγίες της αεροπορικής μας εταιρείας και των αρχών.