Που γεννήθηκαν, πως εξαπλώθηκαν και γιατί έγιναν μανία.

chat icon
Link copied!

Κάποιοι τα βρίσκουν αποκρουστικά, άσχημα και περίεργα. Κάποιοι άλλοι επιμένουν ότι είναι ό,τι πιο γλυκό και χαριτωμένο κυκλοφορεί αυτή την εποχή στον χώρο της μόδας. Στα κοινωνικά δίκτυα τα βίντεο πέφτουν βροχή το ένα μετά το άλλο, παρουσιάζοντας το τρεντ που, αντί να καταλαγιάζει, παίρνει εμμονικές διαστάσεις. Που αρχίζει η υπερβολή και που φρενάρει η λογική

Ο λόγος για τα ξωτικά Labubu, τις λούτρινες φιγούρες που είναι κάτι ενδιάμεσο από υβρίδιο κουνελιού και τέρατος. Τοποθετούνται σε μορφή μπρελόκ στις γυναικείες τσάντες σαν την απόλυτη τάση. Δεν είναι ένα, δεν είναι δύο, είναι πολλά με διαφορετικά ονόματα, χρώματα και … ύφος. Πολλές γυναίκες αγοράζουν διαφορετικά λούτρινα, δημιουργώντας την προσωπική τους συλλογή και κρεμούν από ένα -ή και περισσότερα- σε κάθε τσάντα. Ναι, τα Labubu έχουν γίνει αντικείμενο πόθου σε σημείο ανησυχητικό. Πριν λίγες μέρες ανακοινώθηκε ότι στο Ηνωμένο Βασίλειο αποσύρθηκαν από τα φυσικά καταστήματα γιατί οι γυναίκες σχημάτιζαν ολόκληρες ουρές στους δρόμους, έξω από τα μαγαζιά που τα πωλούσαν, με αποτέλεσμα να δημιουργούν κυκλοφοριακά προβλήματα. Πλέον διατίθενται μόνο ηλεκτρονικά. 

Advertisement
Advertisement
Η τάση θέλει να κρεμάμε τα λούτρινα τερατάκια Labubu στις τσάντες μας  Edward Berthelot via Getty Images

Που γεννήθηκαν

Τα Labubu είναι το όνομα ενός χαρακτήρα από τη σειρά παιχνιδιών Monsters, η οποία σχεδιάστηκε από τον σκιτσογράφο καλλιτέχνη Κάσινγκ Λουνγκ, γεννημένο στο Χονγκ Κονγκ. Τα βινυλικά τους πρόσωπα είναι προσαρμοσμένα σε λούτρινα σώματα κι έχουν χαρακτηριστική εμφάνιση, δηλαδή μυτερά αυτιά, μεγάλα μάτια κι ένα σκανταλιάρικο χαμόγελο που αφήνει να φαίνονται εννέα δόντια. Κατασκευάζονται από την κινέζικη εταιρεία Pop Mart, η οποία μέσα σε λίγα χρόνια έχει σημειώσει τεράστια οικονομική ανάπτυξη και τα Labubu έχουν παίξει τον ρόλο τους σε αυτό.

Πως εξαπλώθηκαν

Σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε, πρωτοκυκλοφόρησαν στην Κίνα πριν λίγα χρόνια. Η πανδημία όμως δεν επέτρεψε τη διάδοσή τους στον υπόλοιπο κόσμο. Τα τελευταία τρία χρόνια ξεκίνησαν οι εξαγωγές, αλλά ο πυρετός των Labubu στον δυτικό κόσμο άρχισε όταν η τραγουδίστρια Ριάνα φωτογραφήθηκε με μια κούκλα κρεμασμένη στη Louis Vuitton τσάντα της. Το παράδειγμα της ακολούθησε η Ντούα Λίπα, αλλά και η Κιμ Καρντάσιαν που μοιράστηκε με τους ακολούθους της στο Instagram τη συλλογή της με τα λούτρινα τέρατα. Από τη «μέθη» των Labubu δεν ξέφυγε ούτε και ο Ντέιβιντ Μπέκαμ που ανέβασε στον λογαριασμό του στο Instagram μια φωτογραφία με Labubu που του χάρισε η κόρη του.

Ακόμα και σε ένα κλασικό στυλ, τα labubu έχουν θέση.  Raimonda Kulikauskiene via Getty Images

Τι μαγικό έχουν; Γιατί είναι τόσο αγαπητά και γιατί οι καλλιτέχνες του street style έχουν κουραστεί να φωτογραφίζουν τσάντες με Labubu; Ίσως να επαναφέρουν μια ανάγκη για επιστροφή – έστω και για λίγο – στην παιδικότητα. Ένα αντικείμενο που συνδέει μνήμες άλλης εποχής με τον τεχνολογικό κόσμο. Ένα σύμβολο μόδας που μπορεί να κρατηθεί από όλους, μια λούτρινη κούκλα που προσφέρει αβίαστα μια αδιάκριτη πινελιά υπεροχής… γιατί έτσι αισθάνονται όσοι αποκτούν τις Labubu. Η κατασκευαστική εταιρεία Pop Mart παίζει πολύ καλά το παιχνίδι. Εκτός από τις κούκλες που φαίνονται μέσα από τα διάφανα κουτιά τους, έχει δημιουργήσει και τα κλειστά κουτιά.

Τα Labubu δεν είναι ένα, είναι πολλά και το κάθε ένα έχει μια μοναδική έκφραση και χρώμα.   VCG via Getty Images

Τα κλειστά κουτιά πωλούνται χωρίς να γνωρίζει ο αγοραστής ποια κούκλα θα έχει μέσα. Κάποιοι έχουν εντρυφήσει στο να βρίσκουν τη μυστική κούκλα από το βάρος και τον θόρυβο που κάνει καθώς την κουνάνε στο ολόκλειστο κουτί. Όλη αυτή η διαδικασία δημιουργεί στους καταναλωτές μια επιθυμία, να ρισκάρει να πάρει το κλειστό κουτί για να δει τι του επιφυλάσσει η τύχη. Ένα κομμάτι της γοητείας Labubu, ένα παιχνίδι έκπληξης που αναπτύσσει την επιμονή και την αφοσίωση στο τρεντ.