Η συνολική επισκόπηση των παρεμβάσεων της κυβέρνησης στο χώρο της παιδείας, Η αποτίμηση της προόδου των τελευταίων ετών αλλά και οι προκλήσεις για τη βελτίωση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ήταν το αντικείμενο της σύσκεψης στο υπουργείο Παιδείας υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη με τη συμμετοχή της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου.
Ο πρωθυπουργός στις δηλώσεις του έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, στέλνοντας και ένα αυστηρό μήνυμα. «Αν κάποιος αρνείται επί της αρχής να αξιολογηθεί, δεν πρέπει να έχει θέση στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης», δήλωσε ο πρωθυπουργός εξηγώντας ότι έχει δώσει σχετικές κατευθύνσεις στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου.
Σχετικά με παρεμβάσεις που μελετώνται ξεχώρισε προτάσεις για λελογισμένη μείωση της εκπαιδευτικής ύλης ώστε να δοθεί έμφαση στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα της ύλης, μίλησε για τον σχολικό προσανατολισμό ώστε από την Γ’ Γυμνασίου να μπορούν να πάρουν κατευθύνσεις τα παιδιά ενώ αναφέρθηκε και στη χρήση καινούριων εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης.
Ο πρωθυπουργός εκτίμησε ότι «η εικόνα στα σχολεία είναι βελτιωμένη» και υπογράμμισε ότι «από το 2019 έχουμε προσθέσει 39.000 μόνιμους εκπαιδευτικούς στη δύναμη μας» και μίλησε για τις παρεμβάσεις που έχουν γίνει, όπως η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση, τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο ή η τεχνολογική αναβάθμιση που έχει επιτευχθεί, εστιάζοντας στους 36.000 διαδραστικούς πίνακες που έχουν τοποθετηθεί σε σχολεία, μία δράση που χρηματοδοτήθηκε από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.
Αναφέρθηκε επίσης στη λειτουργία της πλατφόρμας για την αντιμετώπιση του μπούλινγκ στα σχολεία, ενώ πρόσθεσε τη σημασία που έχουν τα Πρότυπα Σχολεία, τα Πειραματικά και τα Δημόσια Ωνάσεια εστιάζοντας στα τελευταία στα οποία θα διεξαχθούν εξετάσεις το επόμενο Σαββατοκύριακο. «Είναι μια σημαντική καινοτομία με τη χρηματοδότηση του Ιδρύματος Ωνάση για ένα νέου τύπου δημόσιο σχολείο», σημείωσε ο πρωθυπουργός.
Μίλησε για το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» που προβλέπει την αναβάθμιση των υποδομών σε 600 σχολεία, με τα πρώτα να παραδίδονται σε μαθητές και εκπαιδευτικούς τον Σεπτέμβριο και έκλεισε τις δηλώσεις του τονίζοντας ότι «η δημόσια δωρεάν παιδεία και ειδικά τα σχολεία μας είναι στην αιχμή των προτεραιοτήτων μας γιατί η δημόσια παιδεία ήταν πάντα ιμάντας κοινωνικής κινητικότητας» και διαβεβαίωσε ότι όλα τα παιδιά θα έχουν πρόσβαση σε ίδιες και ίσες ευκαιρίες και πρόσθεσε ότι αν δουλέψουν θα έχουν στο πλευρό τους ένα σχολείο που θα τα στηρίξει και θα βοηθήσει να κάνουν πράξη τα όνειρα τους.